Board logo

標題: 非專業修雪櫃記 [打印本頁]

作者: shingzhk    時間: 2013-4-22 21:20     標題: 非專業修雪櫃記

本帖最後由 shingzhk 於 2013-8-31 19:52 編輯

其實都唔算修理, 因為壞既只係好少事
字多圖少, 加上並唔係咩專業野, 各位大可趁早回到上頁

約3個月前,屋企部雪櫃就時凍時暖,有時一日復原有時一星期都唔凍
反正黎緊夏天都醫唔返,都係廢棄一途, 本身諗住部野服役左十年左右, 都安心比佢死啦
但諗落唔盡下後天之力醫下佢就丟,又唔多鋸
於是周圍爬過唔少文,睇過幾本唔同牌子既雪櫃維修手冊, 算係補完左些少背景知識

之前都試過數次自己亂拆,一來想研究雪櫃構造,二來希望撞板搵出死因
於網上爬文,常見死因為除霜器唔正常, 冷氣管道冰封, 於是先隨呢方面搵
(由於本身冇諗過發文, 加上呢part都算成個月前搞,所以幾乎冇相 )
搵到除霜器timer,冇表面病徵,唯有裝返好, 之後拆得既隔板都拆哂, 開電
全層都feel到有冷氣送到, 首先排除冷氣管阻塞

其後發現,每次拆機斷電數小時後再開, 都係有冷氣, 只係開耐左就唔凍,大感不解
起初懷疑temperature sensor壞,不過壞呢部份我似乎無能為力, 誤打誤撞之下
發現每次開機, 可以制冷後一段時間, 整個雪櫃斷電, 斷完電數十分鐘後又會開返
於是我假設: 電櫃某部份過熱, 熄機一段時間後冷卻並回復正常, 運作一段時間後又過熱因protect熄機, 再次復活時處於saturation狀態

反正有理冇理, 等佢自然斷電後搵下邊到特別熱, 結果發現機背邊緣及壓縮機位置機殼熱到燙手
對上個weekend 頂唔順就郁手搞,首先開殼露出熔爐核心

(其實呢幾張圖已經係整完,不過先前冇影,算啦)
拆拆拆

黑色唔講都知係壓縮機.附近銅管應該有冷有熱, 但無論本體, 伸向Heatsink / 上層既管都熱到摸唔落 (P.S. 已斷電)
而附近風扇文風不動, 終於見到一線曙光
於是拎大風扇吹佢半個鐘, keep住吹再開機做半日testing

結果部野又復活, 可以高速制冷,  當OK, 只係散熱問題
而家只差到底係風扇壞, 定係風扇既供電壞

本身想拆把風扇落黎, 點知socket 又卡到實一實, 拉拉下線都斷埋,

好在, 用鴨咀鉗勉強拉到個斷頭出黎, 他錶直度socket,開電- 10.8V DC,
再睇一睇隻風扇, 12V 直流風扇, 比10.8V 冇理由唔轉, 好, 當風扇壞

反正有時間, 好歹都驗下屍, 拎左隻12V 牛黎比電風扇, 結果真係唔識轉
拎起想收工時, 又轉下停下, 結果清哂D塵後, 識轉返但唔順+好嘈
當時夜晚9點, 心諗反正都冇可能即日配得返風扇, 試下補強少少頂一晚第日再整, 拆解後噴上WD-40
(雖然我知唔應該用佢,不過只望佢捱到幾日加上手頭冇其他, 就算啦...)
順滑左唔少, 餘下既只係個斷左既socket 問題

望多兩望

反正2粒正好 100 mil 距, 隨手搵出呢樣野並拔去一針,

插入並度一度, 10.8V ,  OK用得
將一頭剪斷自插, 並以針肉連接風扇


上機後, 風扇轉返,

裝返水槽及機殼


收工

結果想換左右四門式雪櫃既夢又碎一次
距離出post 已過24h, 初步顯示一切正常 (只係風扇有支支聲D嘈)


抱歉了,哂左各位禁多時間睇廢話
到最後, 想問下各位師兄 (其實這才是出post的原因啦)
17cm 對角, 4cm厚,12V 既方角風扇(我呢把),  邊到可以配到
今日出SSP走左轉, 17CM 的幾乎只有圓形 / AC / 24V~48V
完全見唔到我呢個spec, 連taobao都搵唔到
新填地D鋪早收, 等我收工去睇怕都只可以睇人落閘
又唔想硬塞一把唔岩shape 既物體落去, 亦冇理繼續用呢張半壞物體

作者: kentnklee    時間: 2013-4-22 22:05

拆埋把扇,rebuild
作者: kwliu    時間: 2013-4-22 22:34

回復 1# shingzhk

散熱扇誤係計邊長咩?
對角17cm扇應該係叫12cm, 我都有兩把呢個size, 2.5cm厚.
作者: shingzhk    時間: 2013-4-22 22:41

回復  shingzhk

散熱扇誤係計邊長咩?
對角17cm扇應該係叫12cm, 我都有兩把呢個size, 2.5cm厚. ...
kwliu 發表於 2013-4-22 22:34


岩岩隨手拎起把電腦12CM扇度先發現,笑死我
唔怪得我出到去SSP, 拎起17cm扇上手就覺得個Size唔對路, 拎起12CM扇就覺得係呢個size
但又總記得自己度到出黎係17cm

多謝提醒,可以輕鬆搞惦了
作者: hknightlife    時間: 2013-4-23 01:03

雪櫃咁重, 俾我就抬唔到佢出黎大修.
作者: BEpsilon    時間: 2013-4-23 01:53

17cm 對角, 4cm厚,12V 既方角風扇(我呢把),  邊到可以配到
shingzhk 發表於 2013-4-22 21:20


我睇似係普通 120 x 120 x 38 mm。雪櫃長開,最好買把 NMB-Mat 或 Delta 的出品。
作者: sunschow    時間: 2013-4-23 03:25

回復 4# shingzhk

u don't need to buy a new one first, just add some oil to the fan, not wd 40.
i used this mothod many times.
作者: jamesy    時間: 2013-4-23 03:42

本帖最後由 jamesy 於 2013-4-23 03:43 編輯

壓縮機和熱coil需要强制風冷才不會過熱保護,似乎雪櫃用料麻麻,頗少見,btw樓主可否開估雪櫃牌子型號
作者: upcupcupc    時間: 2013-4-23 07:05

提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: logoff    時間: 2013-4-23 08:24

我呢幾年換左三個雪櫃,可能都係呢d小問題,不過對電機又唔係好熟,所以都無考過自己維修,下次再係咁真係要睇 ...
upcupcupc 發表於 2013-4-23 07:05

會唔會係放雪櫃個位置較為焗束,"風"水略差.......
作者: upcupcupc    時間: 2013-4-23 08:47

提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: shingzhk    時間: 2013-4-23 10:44

壓縮機和熱coil需要强制風冷才不會過熱保護,似乎雪櫃用料麻麻,頗少見,btw樓主可否開估雪櫃牌子型號 ...
jamesy 發表於 2013-4-23 03:42

Pan記, 買左十年都有, 可能係舊design吧
因為算好早期買,記似上係MIJ 既
作者: smhui    時間: 2013-4-23 11:33

可能是Pan記十多年前設計,我以前隨樓送的雪櫃都有散熱扇,用幾年要吸下塵。
作者: YES_MAN    時間: 2013-4-23 14:19

油膜承軸最靜
但價格比較貴
作者: BEpsilon    時間: 2013-4-24 19:07

回復  shingzhk
u don't need to buy a new one first, just add some oil to the fan, not wd 40.
sunschow 發表於 2013-4-23 03:25


An exception is that some Panasonic Panaflo axial fans utilize a sealed design.
There is nothing behind the label, so there is no way of adding oil to the fan.
作者: BEpsilon    時間: 2013-4-24 19:10

Pan記, 買左十年都有, 可能係舊design吧
因為算好早期買,記似上係MIJ 既
shingzhk 發表於 2013-4-23 10:44


我相信換了新風扇之後,部雪櫃又可以行多十年。
作者: digiman    時間: 2013-4-24 20:01

條膠邊頂唔到咁耐呱
作者: shingzhk    時間: 2013-4-24 21:24

我相信換了新風扇之後,部雪櫃又可以行多十年。
BEpsilon 發表於 2013-4-24 19:10

我都希望係, 但到而家都未配到新風扇
本身把野寫Brushless 12V 0.17A, 直徑約132mm
因為搵唔到相同size同config, 出SSP買左把120mm, 12V 0.4A既換落去
結果轉左幾秒就停, 反而本身果把就可以keep住轉

懷疑係供電位輸出電流不足, 比0.4A 風扇扯死左唔識轉
冇辨法之下, 今日唯有買左支衣車油, 係把風扇既加油孔加入去再除塵用住先
而家把風扇轉動時雖然仲有磨擦聲不過總算靜左好多,
等佢有日再掛 / 冬天時對雪櫃冇逼切需要時, 再直接拆出黎拎去配
作者: gary1231233    時間: 2013-4-25 01:43

ching,

如果禁難找, 點解吳試吓清潔個風扇,

睇落只需用小刀將C環取出, 葉片就可以在相反方向取出.......



比個 link 你睇睇:

http://www.wretch.cc/blog/brad801019/12056507
作者: BEpsilon    時間: 2013-4-25 04:51

我都希望係, 但到而家都未配到新風扇
本身把野寫Brushless 12V 0.17A, 直徑約132mm
shingzhk 發表於 2013-4-24 21:24

直徑?應該直接量長度或闊度吧。
雖然你D相唔係好清楚,但是我睇個型號似係 FBK 12H12LA。對嗎?
如果中間的兩個〝十二〞無錯,那麽根據 Panasonic Panaflo 定名規格,尺吋一定係 120mm 方形。
[attach]1523022[/attach]

因為搵唔到相同size同config, 出SSP買左把120mm, 12V 0.4A既換落去
結果轉左幾秒就停, 反而本身果把就可以keep住轉
懷疑係供電位輸出電流不足, 比0.4A 風扇扯死左唔識轉
shingzhk 發表於 2013-4-24 21:24


好奇怪啊。你新買的係咩風扇(牌子/型號)?你有他錶嗎?
作者: ee9861    時間: 2013-4-25 10:23

應該係太大塵KO左把風扇
作者: XFX-ISSA    時間: 2013-4-25 10:36

CHING 好有腦,識得慢慢拆解問題
作者: kamcm    時間: 2013-4-25 10:52

本帖最後由 kamcm 於 2013-4-25 10:54 編輯
我睇似係普通 120 x 120 x 38 mm。雪櫃長開,最好買把 NMB-Mat 或 Delta 的出品。 ...
BEpsilon 發表於 2013-4-23 01:53


如果唔介意貴...換把WING 12 入去都唔錯...

我有好多把WING 8 WING 12 24X7 用左5年多... 仲正常工作中...
作者: BEpsilon    時間: 2013-4-25 18:04

本帖最後由 BEpsilon 於 2013-4-25 18:07 編輯
如果唔介意貴...換把WING 12 入去都唔錯...
我有好多把WING 8 WING 12 24X7 用左5年多... 仲正常工 ...
kamcm 發表於 2013-4-25 10:52

講質素和耐用,我認為 Gelid 的出品根本不能同 NMB-Mat 或 Delta 的出品比。

至於唔介意貴,可以買 Sanyo Denki San Ace 120L (L=Long Life=200,000 Hr)。
EBM-Papst 的出品都唔錯。
作者: YES_MAN    時間: 2013-4-25 22:27

三洋電機SAN ACE 120
都港紙3舊幾

加Long Life要幾銀呀
作者: kamcm    時間: 2013-4-26 02:17

本帖最後由 kamcm 於 2013-4-26 02:58 編輯
講質素和耐用,我認為 Gelid 的出品根本不能同 NMB-Mat 或 Delta 的出品比。

至於唔介意貴,可以買 Sanyo ...
BEpsilon 發表於 2013-4-25 18:04

Sanyo 同Delta 我都比較少留意, 唔知係咪行磁浮 BEARING呢?
如果只係行BALL BEARING 的話, 那類風扇用得愈耐會愈大聲...

但Gelid 又或者SUNON VAPO 等行磁浮的風扇就用耐左都唔會噪...
Gelid 的優勢係5年保, 有咩事拿上A SHOP
或者樓主可考慮下SUNON VAPO  , ELEMENT14 有賣...
但千萬不要出鴨記買SUNON,SUNON 好多假野。
作者: kamcm    時間: 2013-4-26 02:21

三洋電機SAN ACE 120
都港紙3舊幾

加Long Life要幾銀呀
YES_MAN 發表於 2013-4-25 22:27


應該唔駛100元一個的
http://www.newark.com/sanyo-denk ... vdc-7-2a/dp/96M1718
作者: YES_MAN    時間: 2013-4-26 02:36

應該唔駛100元一個的
kamcm 發表於 2013-4-26 02:21


70dBA 嘈到拆天
7.2A 係咩風扇呀

仲要96day leadtime
min. 10pcs
即係無貨
要就同開line做
作者: matwhlee    時間: 2013-4-26 02:38

本帖最後由 matwhlee 於 2013-4-26 02:43 編輯

回復 27# kamcm

del.....
作者: kamcm    時間: 2013-4-26 02:40

本帖最後由 kamcm 於 2013-4-26 02:45 編輯
70dBA 嘈到拆天
7.2A 係咩風扇呀

仲要96day leadtime
min. 10pcs
即係無貨
要就同開line做 ...
YES_MAN 發表於 2013-4-26 02:36


我錯了,睇真D..那是USD 來的
Anyway, 還是可以參考一下的... 大部份都只係BALL BEARING

http://www.newark.com/jsp/search ... 5&isNotify=true
作者: simon    時間: 2013-4-26 15:03

師兄好野 !  又塞錢落我袋 ~





歡迎光臨 電腦領域 HKEPC Hardware (https://www.hkepc.com/forum/) Powered by Discuz! 7.2