作者: shingzhk 時間: 2013-4-22 21:20 標題: 非專業修雪櫃記
本帖最後由 shingzhk 於 2013-8-31 19:52 編輯
其實都唔算修理, 因為壞既只係好少事
字多圖少, 加上並唔係咩專業野, 各位大可趁早回到上頁
約3個月前,屋企部雪櫃就時凍時暖,有時一日復原有時一星期都唔凍
反正黎緊夏天都醫唔返,都係廢棄一途, 本身諗住部野服役左十年左右, 都安心比佢死啦
但諗落唔盡下後天之力醫下佢就丟,又唔多鋸
於是周圍爬過唔少文,睇過幾本唔同牌子既雪櫃維修手冊, 算係補完左些少背景知識
之前都試過數次自己亂拆,一來想研究雪櫃構造,二來希望撞板搵出死因
於網上爬文,常見死因為除霜器唔正常, 冷氣管道冰封, 於是先隨呢方面搵
(由於本身冇諗過發文, 加上呢part都算成個月前搞,所以幾乎冇相
搵到除霜器timer,冇表面病徵,唯有裝返好, 之後拆得既隔板都拆哂, 開電
全層都feel到有冷氣送到, 首先排除冷氣管阻塞
其後發現,每次拆機斷電數小時後再開, 都係有冷氣, 只係開耐左就唔凍,大感不解
起初懷疑temperature sensor壞,不過壞呢部份我似乎無能為力, 誤打誤撞之下
發現每次開機, 可以制冷後一段時間, 整個雪櫃斷電, 斷完電數十分鐘後又會開返
於是我假設: 電櫃某部份過熱, 熄機一段時間後冷卻並回復正常, 運作一段時間後又過熱因protect熄機, 再次復活時處於saturation狀態
反正有理冇理, 等佢自然斷電後搵下邊到特別熱, 結果發現機背邊緣及壓縮機位置機殼熱到燙手
對上個weekend 頂唔順就郁手搞,首先開殼露出熔爐核心

(其實呢幾張圖已經係整完,不過先前冇影,算啦)
拆拆拆

黑色唔講都知係壓縮機.附近銅管應該有冷有熱, 但無論本體, 伸向Heatsink / 上層既管都熱到摸唔落 (P.S. 已斷電)
而附近風扇文風不動, 終於見到一線曙光
於是拎大風扇吹佢半個鐘, keep住吹再開機做半日testing

結果部野又復活, 可以高速制冷, 當OK, 只係散熱問題
而家只差到底係風扇壞, 定係風扇既供電壞
本身想拆把風扇落黎, 點知socket 又卡到實一實, 拉拉下線都斷埋,

好在, 用鴨咀鉗勉強拉到個斷頭出黎, 他錶直度socket,開電- 10.8V DC,
再睇一睇隻風扇, 12V 直流風扇, 比10.8V 冇理由唔轉, 好, 當風扇壞
反正有時間, 好歹都驗下屍, 拎左隻12V 牛黎比電風扇, 結果真係唔識轉
拎起想收工時, 又轉下停下, 結果清哂D塵後, 識轉返但唔順+好嘈
當時夜晚9點, 心諗反正都冇可能即日配得返風扇, 試下補強少少頂一晚第日再整, 拆解後噴上WD-40
(雖然我知唔應該用佢,不過只望佢捱到幾日加上手頭冇其他, 就算啦...)
順滑左唔少, 餘下既只係個斷左既socket 問題
望多兩望

反正2粒正好 100 mil 距, 隨手搵出呢樣野並拔去一針,

插入並度一度, 10.8V
將一頭剪斷自插, 並以針肉連接風扇


上機後, 風扇轉返,
裝返水槽及機殼


收工
結果想換左右四門式雪櫃既夢又碎一次
距離出post 已過24h, 初步顯示一切正常 (只係風扇有支支聲D嘈)
抱歉了,哂左各位禁多時間睇廢話
到最後, 想問下各位師兄 (其實這才是出post的原因啦
今日出SSP走左轉, 17CM 的幾乎只有圓形 / AC / 24V~48V
完全見唔到我呢個spec, 連taobao都搵唔到
新填地D鋪早收, 等我收工去睇怕都只可以睇人落閘
又唔想硬塞一把唔岩shape 既物體落去, 亦冇理繼續用呢張半壞物體
作者: kentnklee 時間: 2013-4-22 22:05
拆埋把扇,rebuild
作者: kwliu 時間: 2013-4-22 22:34
回復 1# shingzhk
散熱扇誤係計邊長咩?
對角17cm扇應該係叫12cm, 我都有兩把呢個size, 2.5cm厚.
作者: shingzhk 時間: 2013-4-22 22:41
係
岩岩隨手拎起把電腦12CM扇度先發現,笑死我
唔怪得我出到去SSP, 拎起17cm扇上手就覺得個Size唔對路, 拎起12CM扇就覺得係呢個size
但又總記得自己度到出黎係17cm
多謝提醒,可以輕鬆搞惦了
作者: hknightlife 時間: 2013-4-23 01:03
雪櫃咁重, 俾我就抬唔到佢出黎大修.
作者: BEpsilon 時間: 2013-4-23 01:53
我睇似係普通 120 x 120 x 38 mm。雪櫃長開,最好買把 NMB-Mat 或 Delta 的出品。
作者: sunschow 時間: 2013-4-23 03:25
回復 4# shingzhk
u don't need to buy a new one first, just add some oil to the fan, not wd 40.
i used this mothod many times.
作者: jamesy 時間: 2013-4-23 03:42
本帖最後由 jamesy 於 2013-4-23 03:43 編輯
壓縮機和熱coil需要强制風冷才不會過熱保護,似乎雪櫃用料麻麻,頗少見,btw樓主可否開估雪櫃牌子型號
作者: upcupcupc 時間: 2013-4-23 07:05
提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: logoff 時間: 2013-4-23 08:24
會唔會係放雪櫃個位置較為焗束,"風"水略差.......
作者: upcupcupc 時間: 2013-4-23 08:47
提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: shingzhk 時間: 2013-4-23 10:44
Pan記, 買左十年都有, 可能係舊design吧
因為算好早期買,記似上係MIJ 既
作者: smhui 時間: 2013-4-23 11:33
可能是Pan記十多年前設計,我以前隨樓送的雪櫃都有散熱扇,用幾年要吸下塵。
作者: YES_MAN 時間: 2013-4-23 14:19
油膜承軸最靜
但價格比較貴
作者: BEpsilon 時間: 2013-4-24 19:07
回復 shingzhk
u don't need to buy a new one first, just add some oil to the fan, not wd 40.
sunschow 發表於 2013-4-23 03:25
An exception is that some Panasonic Panaflo axial fans utilize a sealed design.
There is nothing behind the label, so there is no way of adding oil to the fan.
作者: BEpsilon 時間: 2013-4-24 19:10
我相信換了新風扇之後,部雪櫃又可以行多十年。
作者: digiman 時間: 2013-4-24 20:01
條膠邊頂唔到咁耐呱
作者: shingzhk 時間: 2013-4-24 21:24
我都希望係, 但到而家都未配到新風扇

本身把野寫Brushless 12V 0.17A, 直徑約132mm
因為搵唔到相同size同config, 出SSP買左把120mm, 12V 0.4A既換落去
結果轉左幾秒就停
懷疑係供電位輸出電流不足, 比0.4A 風扇扯死左唔識轉
冇辨法之下, 今日唯有買左支衣車油, 係把風扇既加油孔加入去再除塵用住先
而家把風扇轉動時雖然仲有磨擦聲不過總算靜左好多,
等佢有日再掛 / 冬天時對雪櫃冇逼切需要時, 再直接拆出黎拎去配
作者: gary1231233 時間: 2013-4-25 01:43
ching,
如果禁難找, 點解吳試吓清潔個風扇,
睇落只需用小刀將C環取出, 葉片就可以在相反方向取出.......

比個 link 你睇睇:
http://www.wretch.cc/blog/brad801019/12056507
作者: BEpsilon 時間: 2013-4-25 04:51
直徑?應該直接量長度或闊度吧。
雖然你D相唔係好清楚,但是我睇個型號似係 FBK 12H12LA。對嗎?
如果中間的兩個〝十二〞無錯,那麽根據 Panasonic Panaflo 定名規格,尺吋一定係 120mm 方形。
[attach]1523022[/attach]
因為搵唔到相同size同config, 出SSP買左把120mm, 12V 0.4A既換落去
結果轉左幾秒就停, 反而本身果把就可以keep住轉
懷疑係供電位輸出電流不足, 比0.4A 風扇扯死左唔識轉
shingzhk 發表於 2013-4-24 21:24
好奇怪啊。你新買的係咩風扇(牌子/型號)?你有他錶嗎?
作者: ee9861 時間: 2013-4-25 10:23
應該係太大塵KO左把風扇
作者: XFX-ISSA 時間: 2013-4-25 10:36
CHING 好有腦,識得慢慢拆解問題
作者: kamcm 時間: 2013-4-25 10:52
本帖最後由 kamcm 於 2013-4-25 10:54 編輯
如果唔介意貴...換把WING 12 入去都唔錯...
我有好多把WING 8 WING 12 24X7 用左5年多... 仲正常工作中...
作者: BEpsilon 時間: 2013-4-25 18:04
本帖最後由 BEpsilon 於 2013-4-25 18:07 編輯
講質素和耐用,我認為 Gelid 的出品根本不能同 NMB-Mat 或 Delta 的出品比。
至於唔介意貴,可以買 Sanyo Denki San Ace 120L (L=Long Life=200,000 Hr)。
EBM-Papst 的出品都唔錯。
作者: YES_MAN 時間: 2013-4-25 22:27
三洋電機SAN ACE 120
都港紙3舊幾
加Long Life要幾銀呀

作者: kamcm 時間: 2013-4-26 02:17
本帖最後由 kamcm 於 2013-4-26 02:58 編輯
Sanyo 同Delta 我都比較少留意, 唔知係咪行磁浮 BEARING呢?
如果只係行BALL BEARING 的話, 那類風扇用得愈耐會愈大聲...
但Gelid 又或者SUNON VAPO 等行磁浮的風扇就用耐左都唔會噪...
Gelid 的優勢係5年保, 有咩事拿上A SHOP
或者樓主可考慮下SUNON VAPO , ELEMENT14 有賣...
但千萬不要出鴨記買SUNON,SUNON 好多假野。
作者: kamcm 時間: 2013-4-26 02:21
應該唔駛100元一個的

http://www.newark.com/sanyo-denk ... vdc-7-2a/dp/96M1718
作者: YES_MAN 時間: 2013-4-26 02:36
70dBA 嘈到拆天
7.2A 係咩風扇呀
仲要96day leadtime
min. 10pcs
即係無貨
要就同開line做

作者: matwhlee 時間: 2013-4-26 02:38
本帖最後由 matwhlee 於 2013-4-26 02:43 編輯
回復 27# kamcm
del.....
作者: kamcm 時間: 2013-4-26 02:40
本帖最後由 kamcm 於 2013-4-26 02:45 編輯
我錯了,睇真D..那是USD 來的
Anyway, 還是可以參考一下的... 大部份都只係BALL BEARING
http://www.newark.com/jsp/search ... 5&isNotify=true
作者: simon 時間: 2013-4-26 15:03
師兄好野 ! 又塞錢落我袋 ~

