作者: C_Law 時間: 2016-11-20 03:16 標題: (已解決15#)壞抽油煙機
本帖最後由 C_Law 於 2016-11-22 20:27 編輯
按開關掣後,指示燈有著,但係兩邊摩打都無轉。
其實早幾個星期都試過一次,當時我拆開部機個蓋望望,不見有明顯問題就裝返個蓋,之後一開就正常開得著。當時心諗可能個外傭拆開蓋抹機後裝得不好,部機個安全微動掣 Off 了所以開不著,到我又拆又裝時又裝得好,個掣 On 了所以回復正常。因此無再詳細去睇。
但係今日部機又罷工,今次拆蓋再裝蓋都仍然係開機不會轉。今次搵返說明書出來睇,安全微動掣係控制全部電源,如果個蓋未裝穩,個安全掣 Off 了係全部機都會無電到,但上次同今次的指示燈同照明燈都可以著,即係個安全掣係 On,所以上次係我估錯出事原因,部機係有問題。
拔走插蘇後試過手撥扇葉,係轉得好順,都轉好多圈先至無力慢慢停。插電後手動推個安全掣去 On 再開機,指示燈有著,但摩打不轉,著住指示燈程況下圈起張報紙去撥扇葉都只係轉幾轉就停,同斷電時撥扇葉係一樣。
[attach]1940133[/attach]
[attach]1940132[/attach]
[attach]1940131[/attach]
[attach]1940130[/attach]
說明書話這情況係起動電容出事,但係睇說明書內的接線圖,兩邊摩打有各自的起動電容,兩個同時壞!?照計要壞都有分先後,應該先係一邊不轉,到另一邊電容都壞先至連另一邊都不轉。但係問過個工人就話平時兩邊都轉。無電容錶的話,有無方法檢查到起動電容有無壞呢?
今晚好夜返屋企,返到去先至知道部機罷工,只係求其望下,個工人就話要瞓,所以無再睇。不過就留意到兩個可疑之處。
1.
塊線路板有兩個似係 Relay 的黑色膠盒仔,估計可能係控制摩打同自動發熱清洗的開關,照計 Relay 開關時多多小小會聽到聲,但係今晚開掣時又好似聽不到個 Relay 有聲,但不肯定,因為按部機開關掣時,個掣本身都有幾大 Click 聲,可能 Relay 的聲被開關掣的聲掩蓋。
2.
另外就留意到指示燈的光度,當我開機時會著燈(當這光度係 100%),但係半秒左右就會略為變暗(假設剛開掣有 100% 光,估計半秒後有 90% 光),之後就一直維時在稍為暗的光度。純綷靠估,會不會係由 220V ac 去降壓去線路板的部份出事呢?如果 Relay 真係無聲無開著,可能降壓後的 DC 不夠電,一想開 Relay,但係不夠電開著 Relay,連帶被 Relay 扯低電壓令指示燈都變暗。
除此之外,重有無什麼可以檢查?
如果部機真係無得救要買過部新機,有無牌子/型號推介?
明日睇下有無時間再睇下部機,或者再影埋線路板的相放上來。
作者: 999067800 時間: 2016-11-20 04:02
你咁猛都攪佢唔掂,小弟断估.......
我班門弄斧,有错請指教,我先make sure所有綫都係接好冇nut, 跟住第一大可能性他下隻cap先,宜家d他錶係有量f值功能,再試下兩隻cap對掉装,试左都唔得就到他下摩打同发熱絲有冇燒,ok,如果兩關過晒,咁就得返塊板最有嚴疑.......
有发熱線,可能有熱保護,果樣零件又係好大嚴疑.......
作者: C_Law 時間: 2016-11-20 17:03
我得個最 Cheap 的 3.5 字它錶,無得度 Cap 值。
作者: wyhui5124 時間: 2016-11-20 17:11
假如兩粒電容係獨立,咁唔大機會同時都死。
先用他錶駁住棕線/高低速制中間位,開機摩打睇吓有冇電到。有電就係之後線路(去摩打)出事,冇電就係底板/Relay問題。
作者: trustme133 時間: 2016-11-20 17:13
好少兩隻cap都瓜.
作者: trustme133 時間: 2016-11-20 17:16
可能主控板,拆佢出呢慢慢度.
作者: C_Law 時間: 2016-11-20 17:46
本帖最後由 C_Law 於 2016-11-26 17:06 編輯
今日瞓到中午先至起身,想開機試試,但開不著。心諗出街食完飯先至搞。
食完飯返屋企,部機竟然開得著,由兩點幾玩到現在,走去開下又停下,次次都開得著!
不過都照樣拆開睇下,塊線路版有粒 8pin 的 10F200 Microcontroller,睇 Datasheet,VDD 和 VSS 分別係 Pin 2 和 7,於是度下電壓。用牙簽頂住安全掣,插上插蘇,度到 DC5V,但係在關機狀態下想開機,就發覺:
指示燈無著時短按開關掣→指示燈長著
正常情況係摩打開始轉(不知 Heater 是否應該都著)
今日情況係摩打開始轉
聽到 Relay 聲,但分不清係一個還是兩個 Relay 都有聲。
不過電壓由 5V 跌落去 2V4~2V7,跳來跳去。
指示燈長著時再短按開關掣→指示燈快閃
正常情況係摩打繼續轉幾十秒至兩分鐘然後熄指示燈再停轉
今日情況都係
剛剛短按時,無 Relay 聲,但電至由之前約 2V5 跳來跳去,變為 3V0~3V5 跳來跳去
過幾十秒就聽到 Relay 聲,摩打熄,指示燈都熄
指示燈無著時長按開關掣→指示燈慢閃
根據說明書講,應該係 Heater 發熱(慢閃) 15 分鐘然後開摩打(快閃) 2 分鐘揈走油污
今日情況係指示燈慢閃
無 Relay 聲,但電壓係 3V0~5V0 之間亂跳
我無等 15 分鐘,就再短按一下開關掣,指示燈即熄,無 Relay 聲,電至回復穩定的 5V。
我估:
指示燈長著時,應該係摩打相關的 Relay 著,發熱線相關的 Relay 都著(但似乎無著到)
指示燈快閃時,摩打 Relay 繼續著一陣,發熱線 Relay 即停(但根本開頭都無著到)
指示燈慢閃時,摩打 Relay 停,發熱線 Relay 應該著(但無著到)
問題會不會係我之前的估計呢?
即係降壓去 DC 的部份出問題,不夠電,一想開 Relay 就被 Relay 個 Coil 扯抵了電壓。
(有小小估錯,見 25#)
如果是這樣的話,可以怎樣搞?
補上部機入面塊線路板的圖:
[attach]1940404[/attach]
[attach]1940405[/attach]
作者: GbE 時間: 2016-11-20 18:48
應該換藍綠色粒 Cap 就得, 阻容降壓出事
作者: 30624700 時間: 2016-11-20 18:58
回覆 7# C_Law
電容叫COMDENSER
燈頭叫LAPM SET
燈泡叫LAPM
呢啲新名詞好難明
咁都出到說明書,啲線路圖都唔知有冇錯
作者: C_Law 時間: 2016-11-20 21:05
本帖最後由 C_Law 於 2016-11-20 21:21 編輯
即係要換相中綠箭嘴的方形電容?
旁邊兩個紫/藍箭嘴的電解電容好不好順手換埋?
反正都係要出 SSP 買。
Oooops~~~~~
諗住時候不早了,想話先砌返部機。
剛剛先至話好不好換埋兩個電解電容,但係未抄抵就砌返了
[attach]1940498[/attach]
作者: GbE 時間: 2016-11-20 21:20
本帖最後由 GbE 於 2016-11-20 21:25 編輯
Yes, 粒 X1/X2 Cap, 其它 2 粒 E-Cap 多數冇事, 不過行開就買埋。
比我會换 CBB 电容, 原因係 X1/X2 Cap 唔玩得好耐會壞過。
你上面嘅分折十分正確。
作者: 999067800 時間: 2016-11-20 23:48
又長知識,多谢各位!
作者: C_Law 時間: 2016-11-21 18:37
Yes, 粒 X1/X2 Cap, 其它 2 粒 E-Cap 多數冇事, 不過行開就買埋。
比我會换 CBB 电容, 原因係 X1/X2 Cap ...
GbE 發表於 2016/11/20 21:20
SSP 華輝、公公婆婆,以及女人街麥氐都無 X1 Cap!
用 X2 Cap 可以嗎?
[attach]1940646[/attach]
作者: GbE 時間: 2016-11-22 00:05
No problem
作者: C_Law 時間: 2016-11-22 20:22
本帖最後由 C_Law 於 2016-11-22 20:25 編輯
昨晚買了電容但無時間,今晚才有時間動手換電容。我見麥氏買到的電容(13#幅相最左)尺寸同原裝電容差不多,於是揀它。
[attach]1940919[/attach]
不過換完後駁通電,部機竟然全無反應!
[attach]1940918[/attach]
換電容前,剛接通電源的一刻,指示燈會著大約一秒然後熄滅。但剛才換完電容後接通源時,指示燈全無反應,按開關掣也無反應!試下開照明燈又開得著,即係安全掣係正常開著,照計係有 220V AC 入到去線路板。
拔走插蘇再三檢查剛才的焊點,不似有問題,再次接通電源,指示燈仍然係無著過!今次再度粒 Microcontroller 的 VDD/VSS 之間的 DC 電壓,竟然係 0V!心諗大鑊啦,莫非塊線路板被我整壞了!?
還原基本步,拆走新電容再焊返粒原裝舊電容上去,通電後指示燈正常著一著,試下按開關掣,指示燈變長著、Relay 有一下聲、摩打轉,係正常反應,好彩塊線路板未死
再次拆走原裝舊電容,今次換華輝粒電容上去(13#最右邊)。今次接通電源後,指示燈正常著一著,DC 電壓有 5V,試下短按開關掣,指示燈長著、有 Relay 聲、摩打轉,係正常反應。在摩打轉的狀態下度 DC 電壓都仍然係穩定的 5V,Yeah~~~成功在望啦!
[attach]1940917[/attach]
指示燈長著(摩打轉)的時候再短按開關掣,燈號變快閃,摩打繼續轉,幾十秒後,指示燈和摩打都熄了,係正常反應。
最後試埋 Heater,指示燈無著的狀態下長按開關掣,燈號變慢閃,摩打無轉,但聽到有 Relay 聲,應該係控制 Heater 個 Relay 的聲(星期日測試時從來無聽過這下聲),等 15 分鐘後,又聽到 Relay 聲,燈號變快閃,摩打開始轉,再過兩分鐘後,又有 Relay 聲,燈號同摩打都熄了,同說明書講的反應係一模一樣。可以宣布今次維修完滿成功!
在此多謝各位師兄意見,尤其係 GbE 一次又一次的回覆!
不過始終不知道換第一粒電容後為何部機完全無反應。會不會電壓問題?
原裝電容的 Label 寫 300V~,但新買的三粒都只係 275V~,但係換完第一粒電容後首次通電時不覺得有聽到燒零件的聲,事後睇下粒電容又不見有黑,況且輸入係 220V AC,照計都不會整燒粒 275V~ 電容。或者我黑仔買中一粒壞電容,被它嚇餐死
最後,反正已拆開部機,順手紀錄下粒 Microcontroller 的反應:
Pin1:NC
Pin2:VDD=5V DC
Pin6:VSS
Pin7:NC
指示燈(熄/長著/快閃/慢閃)
Pin3:0/5/0~5跳/0~5跳
應該係輸出,控制指示燈
Pin4:0/0/0/5
應該係輸出,控制 Heater 個 Relay
Pin5:0/5/5/0
應該係輸出,控制摩打個 Relay
Pin8:5/5/5/5
但係按開關掣時會跳一跳
應該係輸入,來自開關掣
作者: 999067800 時間: 2016-11-22 22:31
其實點知粒ic 腳位,邊個係供电vcc, gnd,邊個係output 0/1?
作者: C_Law 時間: 2016-11-22 23:06
通常用粒 IC 號碼(7# 第一幅相會見到係 10F200)加埋 datasheet,上去 Google 搵(即係搵"10F200 datasheet"),搵到 Datasheet 睇下 Pinout diagram 就會知道。
http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/40001239E.pdf
[attach]1940973[/attach]
作者: tomchen 時間: 2016-11-23 00:13
有冇度下唔得個粒 cap 有冇異樣?
作者: secmaster 時間: 2016-11-23 05:10
我部抽油煙機的function同你嗰部一樣(底板一模一樣),舊年壊時,死狀同你相似,最後搵師傅上嚟剩係換了底板,收咗5,6百蚊。
下似如果再有問題我會參考呢個post,thanks
問題,當你冇插插蘇,check底板電壓時,有冇幫摩打電容放電?
作者: diputs 時間: 2016-11-23 11:11
本帖最後由 diputs 於 2016-11-23 11:39 編輯
回覆 15# C_Law
第一粒電容就算唔死晒都應變左intermittent。
從你張相可猜到,因兩隻電容腳被屈成咁樣,屈番直時如唔小心會有機會整傷或整甩接腳與內部金屬膜接觸,尤其是某d強國貨貪便宜用d質差樹脂膠水,或條金屬接腳處理得唔好(電鍍層氧化或除油不清)都有可能令隻腳黐唔夠緊,隻腳被屈得厲害或多幾次或有扭力(轉角度)都會傷到裡邊與金屬膜接觸位而唔導通或intermittent。
以上純屬猜測,師兄你可用他錶DCV以電容分壓方式量度求證,如係粒電容量真係小到接近零,即分壓比例好高;亦可用ACV檔將串聯電容量度交流分壓,電容愈細,電壓愈高。
以後對d零件腳處理要呵護d,唔好屈得咁貼或咁粗暴,電子零件唔同電力零件,係機械強度設計上會較弱。買metal film coating類電容時就唔好揀d腳已被屈得好勁果d,因有機會已內傷。
作者: jeffywm 時間: 2016-11-23 13:56
師兄,好野
作者: C_Law 時間: 2016-11-23 18:40
嘩~~~搵代理換板真係貴!
原裝將電線包到實,我都無位去放電。
麥氏成兜電容都是這樣的屈了腳!


我仍然保留住屍骸,今個 Weekend 有時間的話,或者玩下"艷屍報告"。
作者: GbE 時間: 2016-11-23 23:05
本帖最後由 GbE 於 2016-11-23 23:15 編輯
整番好嘢,最叻買咗咁多粒电容。
屈腳唔似會有大問題,你應該好好彩買咗粒壞,段估存放咗n年。
作者: 高登阿伯 時間: 2016-11-24 00:05
好嘢。
更好嘢係ching鉅細無遺咁分享。
作者: C_Law 時間: 2016-11-26 16:46
本帖最後由 C_Law 於 2016-11-26 17:17 編輯
驗屍報告
我從零件盒搵到粒 74LS132(QUAD 2-INPUT SCHMITT TRIGGER NAND GATE),用它砌個 Oscillator,然後將個輸出駁去電腦的 Line-in 用 Audacity 錄音及量度頻率。
[attach]1941724[/attach]
[attach]1941725[/attach]
理論上:Fα1/C,即係 FC=k(Constant)。
我用公公婆婆檔口買到的 0μ33 電容,以及從我個零件盒搵到的 0μ1 電容做測試,分別量到:
公公婆婆:
F=396Hz→k=1.3068e-4
[attach]1941726[/attach]
0μ1︰
F=1225Hz→k=1.2250e-4
[attach]1941727[/attach]
平均值:k=1.2659e-4,用平均值再去計:
公公婆婆:C=0μ3197=0μ33 x 96.87%
0μ1:C=0μ1033=0μ1 x 103.3%
之後用原裝舊電容去試,量到的頻率係 1676Hz,用 k 的平均值去計:
C=0μ07553=0μ33 x 22.89%,連標示值的 1/4 都無!
[attach]1941728[/attach]
至於麥氏買到的電容,錄音時只是錄到 Noise,同拔走粒電容去錄音的結果一樣,似乎係變了做 Open circuit!
另外再睇返 7# 量度部機在不同狀態下的 DC 電壓結果:
除了 Relay 個 Coil 之外,盞指示燈都有份拖低電壓,所以指示燈長著時電壓係最低(約 2.5V 跳來跳去);指示燈快閃時,電壓高返小小(3~3.5V 之間跳),因為指示燈間歇地熄,Off 的時候無扯低電壓;指示燈慢閃時,電壓又再高小小(3~5V 跳),因為盞燈的 Off time 相對地長過快閃的時候 。
作者: secmaster 時間: 2016-11-26 17:43
回覆 25# C_Law
其實呢粒電容作用係乜
作者: C_Law 時間: 2016-11-26 18:18
本帖最後由 C_Law 於 2016-11-26 18:21 編輯
低負載降壓用。
電容在 AC 下係通電,阻抗 Xc=1/2/pi/F/C(好似係,N 年前讀過的都早已還返畀阿 Sir
[attach]1941749[/attach]
不過,阻抗係同電容值成反比,當電容老化、C 值下降,阻抗就會上升,結果 VC 增大、VR 就下降,所以當這電容老化後,就不夠電流給線路板用。
作者: secmaster 時間: 2016-11-26 20:37
其實用transformer 去降壓唔係更好更穏定咩?
咁即係預咗部抽油煙機唔會玩得耐?
我嗰部係台灣櫻花牌, 師兄你部係唔係同一牌字?
作者: 999067800 時間: 2016-11-26 22:20
220v降压5-1x V牛仔都幾大隻下,差唔多腐乳大小,loss又大,電容基本上冇loss, 價錢平,再經整流管成為DC, 禾都係有時壞电器拆下拆下,上來問下先至明,平時返學教果d只係狂計数.....
作者: 999067800 時間: 2016-11-26 22:25
巴打,之前讀EE?
作者: C_Law 時間: 2016-11-27 16:00
本帖最後由 C_Law 於 2016-11-27 16:05 編輯
其實用transformer 去降壓唔係更好更穏定咩?
咁即係預咗部抽油煙機唔會玩得耐?
我嗰部係台灣櫻花牌, 師兄你部係唔係同一牌字? ...
secmaster 發表於 2016/11/26 20:37
用電容降壓,應該係成本平。我見好多用小電流的電器都是用這種方式(eg. 有遙控的風扇入面塊控制板)。也許時代不同,銷售策略都不同,以前要耐用,但耐用的結果係幫襯一次之後可能十幾廿年都再無幫襯(事關無壞就不會買新),現在係要壞得快,越快壞,越快有下單生意!

我部係 Ocean E2882S,印象中係 2011 年夏天買入。
http://www.electrictung.com/抽油煙機-Hoods/自動清洗抽油煙機-Auto-Washed-Cookerhoods/e2882s
Ocean E2882S 70厘米 電熱除油清洗(不銹鋼) 2800轉 {摩打永久保養}
額定電壓: 220V ~ 50Hz
總麼打耗電量: 235W
照明耗電量: Max40W
電洗耗電量: 190W
高清麼打每分鐘最高轉數: 原型高清麼打超越2800rpm
出風口直徑六吋出風口(五吋塑料喉刁隨機供應) 6"
圓心離牆: 130mm
爐面距離: 視乎爐頭種類及廚房實際環境28"/700mm (+/- 10%)
保用期: 一年全保 麼打永久保用
機身:寬.深.高 28"(710.535.125)
淨重: 14 KG
毛重: 15 KG
產地: 從研發到生產,100%來自台灣
N 年前囉~~~~
作者: taiman52 時間: 2016-11-27 22:14
回覆 15# C_Law
厲害

