Board logo

標題: (19# 算係完成)座檯風扇加裝 IR 遙控問題 [打印本頁]

作者: C_Law    時間: 2021-6-20 17:30     標題: (19# 算係完成)座檯風扇加裝 IR 遙控問題

本帖最後由 C_Law 於 2021-7-7 23:15 編輯

舊年將把舊座檯扇的摩打換做有啤鈴的摩打,今年心思思想玩埋遙控。淘佬搵到的遙控控制板有分齋遙控及遙控+面板。

齋遙控
https://item.taobao.com/item.htm?id=548420006219

遙控 + 面板
https://item.taobao.com/item.htm?id=619897113598

塊面板連到主板的排線有 7 條線,但負責 4 粒掣及 8 粒 LED。入面應該有些線路。

其實我就不想要塊面板(把舊風扇都無位貼塊面板上去),但就想將原本的 4 粒機械式掣改裝做:關/風速/遙頭/(模式 or Timer)。

請問有無師兄知道塊面板入面的線路?

另外,這類板上的阻容降壓的輸出係幾多 DC V 及可輸出幾多 A?
夠不夠力搭多一塊 ESP8266(D1 mini) 或者 Arduino NANO 上去?

又或者,有無 220Vac→5V DC 的降壓板介紹。
其實我未必買淘寶的風扇 IR 遙控板,我有另一個諗法,用塊 ESP8266 去控制把風扇,應該夠 I/O pin 駁幾粒掣及控制摩打,到時可以用風扇上的掣又得,用手機經屋企 WiFi 控制又得,搵個萬用 IR 遙控器都得。(不過,又未必得閒寫程式,寫得來可能都過了今個夏天 )
作者: kwliu    時間: 2021-6-20 17:58

220Vac→5V DC 的降壓板.
C_Law 發表於 2021-6-20 17:30


求其執隻舊USB牛算啦!
作者: C_Law    時間: 2021-6-20 19:31

求其執隻舊USB牛算啦!
kwliu 發表於 2021/6/20 17:58

一言驚醒!!    

聽你講起, 我就記得以前淘過一些用 5V DC 的小電器有跟埋 USB 牛, 1A、2A 都有, 但因為係大陸兩扁腳所以放埋一邊無用過, 正好可以拆開來用。

via HKEPC IR Pro 3.6.1 - Android(3.3.1)
作者: wyhui5124    時間: 2021-6-20 19:38

舊年將把舊座檯扇的摩打換做有啤鈴的摩打,今年心思思想玩埋遙控。淘佬搵到的遙控控制板有分齋遙控及遙控+ ...
C_Law 發表於 2021-6-20 17:30



    "遙控 + 面板"嗰款,粒MCU係响個面版度,7針估計係:地/5V+5條I/O去控制4粒TRIAC同個mini speaker
作者: C_Law    時間: 2021-6-20 20:42

"遙控 + 面板"嗰款,粒MCU係响個面版度,7針估計係:地/5V+5條I/O去控制4粒TRIAC同個mini speaker ...
wyhui5124 發表於 2021/6/20 19:38


聽落又似,7 條線剛剛好。
作者: C_Law    時間: 2021-7-1 16:30

本帖最後由 C_Law 於 2021-7-1 16:40 編輯

睇淘佬的相,我見無面板的遙控板上有一排插孔,估計可以自己再加掣/LED,於是淘了返來。
[attach]2270737[/attach]


但淘佬相片與實物不乎,收到的控制板係用 SMD 的 Controller IC(連 IC no. 都睇不到 ),而且板上無插孔 ,又老花又近視的我無能力焊線上去 SMD 的 IC ,唯有齋用遙控器。
[attach]2270735[/attach]

[attach]2270736[/attach]

今日無時間裝,只係初步測試過(將遙頭摩打分別駁去遙頭及大中細風位置),個遙控係 OK。不過接收器的手工就麻麻,雖然三隻腳都包了熱縮通,但包不穩,三條熱縮通可以跟住條線走來走去,好易露出三隻腳的金屬腳,要自己再做下手腳固定三條熱縮通。

via HKEPC IR Pro 3.6.1 - Android(3.3.1)
作者: YYTOL    時間: 2021-7-1 17:19

舊年將把舊座檯扇的摩打換做有啤鈴的摩打,今年心思思想玩埋遙控。淘佬搵到的遙控控制板有分齋遙控及遙控+ ...
C_Law 發表於 2021-6-20 17:30


双摆头键双摆头输出风扇控制器 BA8207
https://datasheetspdf.com/pdf-file/1092327/TZO/BA8207/1
作者: hon829    時間: 2021-7-1 20:32

双摆头键双摆头输出风扇控制器 BA8207
YYTOL 發表於 2021-7-1 17:19



樓主果款明顯不是用這類ASIC
起碼不用震盪器及可對IR遙控解碼
作者: YYTOL    時間: 2021-7-1 22:53

睇淘佬的相,我見無面板的遙控板上有一排插孔,估計可以自己再加掣/LED,於是淘了返來。



但淘佬相片與實 ...
C_Law 發表於 2021-7-1 16:30


再睇清楚樓主買左cut cost 板, software cut 左key scan 同led display, rom 位改 左做紅外解碼, 應該冇得改key input!
作者: C_Law    時間: 2021-7-2 00:09

唔該各位先!

這塊板都係買來志在參巧下由 Controller IC 控制 AC 摩打的部份,暫時用住先。等有時間有心機的時候會諗下搵 ESP8266 控制風扇。

塊板的 4 粒 TRIAC 係 MAC 97A6 M922。由 Controller O/P 經粒 680Ω 電阻去 Gate,而 Controller 電源應該係 5V1(我見阻容降壓後經 5V1 Zener diode 穩壓),如果照辦煮碗的照抄,但 ESP8266 係行 3V3,夠不夠開著粒 TRIAC?

印象中讀書時好似「係咁二」學過下 TRIAC,不過事隔 N 年,一早就還返畀學校!都要溫下書先至識搞落去。
作者: C_Law    時間: 2021-7-6 06:27

本帖最後由 C_Law 於 2021-7-6 06:29 編輯

進一步測試過,拆走原來的搖頭齒輪箱,原本的 3 粒螺絲窿位,下面兩個窿可用來裝搖頭同步摩打個架,而上面個窿就可以用來固定主摩打的起動電容(本來這電容係用螺絲固定係搖頭齒輪箱)。

一般來講,電子遙控式的風扇,搖頭動作係靠另一個摩打推動,而機械式開關的風扇就靠主摩打的主軸推動摩打尾的搖頭齒輪箱,因此主摩打的軸會從摩打尾伸出來。不過測試過,將搖頭齒輪箱拆走後,換上搖頭摩打及固定好主摩打的起動電容後,還有足夠空間讓主摩打尾枝軸通過,應該都可以正常運作。
[attach]2271556[/attach]

現在諗緊,要如何豐胸封窿?
風扇殼上原本有粒「的」控制搖不搖頭,但這粒「的」會跟隨搖頭齒輪箱一拼拆走,因此風扇殼會剩低個窿,大小足夠伸到手指入去,所以有必要封死這個窿。諗過貼塊膠片去封窿(手頭上有筒裝薯片的膠蓋,應該容易裁剪,而且小小軟可以屈到跟返風扇殼的彎度),但摩打使用時或者會有小小發熱,用熱熔膠怕不怕會容易甩?還是用玻璃膠去貼?或者其他膠?

還是有其它更好方法去封這個窿?
作者: kwliu    時間: 2021-7-6 08:35

回覆 11# C_Law

熱量有限, 比我會用PVC膠片(如廢信用卡疊兩張), 火烘啱弧度, 剪fit位黐落去, 要求高啲用PVC pipe去cut.
作者: Joe_Black    時間: 2021-7-6 17:55

提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: Joe_Black    時間: 2021-7-6 17:56

提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: C_Law    時間: 2021-7-6 18:42

Thanks all~~~

個窿直徑大約 16mm,膠殼大約厚 1mm。

我都係諗住先搵封箱膠紙封住個窿,搵到適合物品先至正式封個窿。
作者: tomchen    時間: 2021-7-6 19:17

Thanks all~~~

個窿直徑大約 16mm,膠殼大約厚 1mm。

我都係諗住先搵封箱膠紙封住個窿,搵到適合 ...
C_Law 發表於 2021-7-6 18:42


16mm...唔知藍妹啤酒樽個膠塞啱唔啱用
作者: Kin_2012    時間: 2021-7-6 19:24

舊年將把舊座檯扇的摩打換做有啤鈴的摩打,今年心思思想玩埋遙控。淘佬搵到的遙控控制板有分齋遙控及遙控+ ...
C_Law 發表於 2021-6-20 17:30


對於小電流 5V, 最方便係係用 "AC-DC隔离电源模块"
作者: Joe_Black    時間: 2021-7-6 19:45

提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: C_Law    時間: 2021-7-7 22:37

本帖最後由 C_Law 於 2021-7-7 23:20 編輯

今晚正式安裝。

先拆走舊搖頭齒輪箱,換上遙頭摩打。主摩打身上的螺絲窿尺寸係 M4,用返原本上齒輪箱的螺絲就可以。但係搖頭摩打同個摩打架,店家無給我螺絲(不過,店家的圖又真係無話跟螺絲),好在遙頭摩打個架都係用 M4,我手頭上有。
[attach]2271810[/attach]

我把風扇個底座內有足夠空間裝塊控制板,亦有螺絲窿的柱可用來固定塊板。雖然原本的機械式琴鍵掣已經無用,但仍然保留,只係拆了線,因為不想風扇底座上多幾個大窿。
[attach]2271811[/attach]

摩打外膠殼上,原本控制搖不搖頭粒「的」跟隨搖頭齒輪箱被拆走,留低個窿,目前手頭上無合適物品去封個窿,所以暫時用電線膠紙封住先,將來搵到合心水的物品先至正式封埋個窿。
[attach]2271812[/attach]

整完後,正面外觀同以前一模一樣,好似無整過!
[attach]2271813[/attach]

等等………又話加裝遙控板,又話正面好似無整過,正面幅相都不見有開個窿放接收器,如何接收遙控訊號?遙控接收器放在哪!?






測試過,原來把扇個底座本身的白色膠殼其實係好透 IR,即使無開窿,將個接收器收藏係個殼入面,只要接收器的方向係向外,仍然可以正常接收到 IR 遙控訊號。其實我係將個接收器貼係機殼之內(下面兩幅相的紅圈位置),所以外觀不變,連開個窿都慳返。
[attach]2271819[/attach]

[attach]2271820[/attach]

不要以為收埋接收器係膠殼內,接收能力一定好差。實際上仍然有很好接收能力。我將血壓計用到不夠電開著機的二手 AAAx2 裝入跟塊遙控板來的遙控器,正面距離 12 呎(已係我可試到的最遠距離,說不定更遠都重得),遙控器大致指向風扇,都能百發百中的遙控得到。如果用有 IR 發射功能的紅米 Note 4X 手機,有效距離就短小小,但 10 呎左右都很可靠,不過就要將手機的 IR LED 比較準的對住風扇,但這是手機的 IR 發射問題,IR 發射角度比較窄,就算用來遙控其他家電,都需要小心對準接收的家電。

最後講講價錢,無專登格價,但求一間淘佬舖買齊就算。遙控板+遙控器要 ¥9.5。搖頭同步摩打+摩打架+L 臂要 ¥8.5。夾埋 ¥18。


via HKEPC IR Pro 3.6.1 - Android(3.3.1)
作者: ANWKLO    時間: 2021-7-7 23:55

今晚正式安裝。

先拆走舊搖頭齒輪箱,換上遙頭摩打。主摩打身上的螺絲窿尺寸係 M4,用返原本上齒輪箱的螺 ...
C_Law 發表於 2021-7-7 22:37


多謝分享

上年都係換了這塊遙控板(舊款不是 SMD ), 接收能力的確非常好 , 反而之前塊原裝遙控板, 要一兩呎內對到正先可以接收到

風扇電路板水入唔轉
作者: xiao    時間: 2021-7-8 08:37

厲害,請問這款有沒有自然風的功能 有的話停機幾秒 供電又幾秒呢
作者: C_Law    時間: 2021-7-8 18:45

厲害,請問這款有沒有自然風的功能 有的話停機幾秒 供電又幾秒呢
xiao 發表於 2021/7/8 08:37


好似無自然風!

睇包裝說明,個遙控器上的「風類」掣係睡眠模式,要配合 Timer 使用。當設定了風速及 7 個鐘 Timer,再開睡眠模式,頭 4 個鐘會跟原本的風速,4 個鐘後會將風速降低一級,7 個鐘後就熄風扇。

不過,由於無 LED 顯示,我都不知 Timer 實際設定了幾多時間,所以我都無試過 Timer 和睡眠模式。
作者: xiao    時間: 2021-7-8 20:23

好似無自然風!

睇包裝說明,個遙控器上的「風類」掣係睡眠模式,要配合 Timer 使用。當設定了風速及 7  ...
C_Law 發表於 2021-7-8 18:45



    奇怪這麼實用的功能居然沒人整合來賣
作者: ANWKLO    時間: 2021-7-8 21:06

厲害,請問這款有沒有自然風的功能 有的話停機幾秒 供電又幾秒呢
xiao 發表於 2021-7-8 08:37


有自然風的功能, (舊款不是SMD)
作者: C_Law    時間: 2021-7-8 22:29

本帖最後由 C_Law 於 2021-7-8 22:31 編輯

再補充一些數據:

舊年換有啤令的主摩打時有度過耗電量(不記得當時有無搖頭):
https://www.hkepc.com/forum/viewthread.php?tid=2579319
高/中/低風的耗電量(W,下同)分別是:38.1/31.3/28.0

加裝遙控板後,Standby 都用緊 0.4W!
開高/中/低的耗電量是:
(有搖頭)34.0/30.7/29.2
(無搖頭)31.0/27.5/25.9

比較有/無開搖頭摩打時的耗電量,個搖頭摩打大約食 3W 多小小。

不過最奇怪係加裝遙控板後耗電量竟然比以前小!!照計多隻香爐多隻鬼,理應多過以前。

不過,耗電量還有受其它因素影響,例如測試時,本身有順風或逆風吹到扇葉。換主摩打已經大約是 11 個月之前的事,我都不記得當時測試環境。今次本來都諗住改裝前先度一度耗電量,再同改裝後做比較,但一埋位就手快快拆開,改裝完先至記得,所以無度到。

如果有興趣用 Android 手機發 IR 去遙控把扇,以下係 irplus 的 Config file:
  1. <irplus>
  2.   <device manufacturer="Fan" model="Fan" columns="15" format="WINLIRC_RAW" frequency="38000">
  3.     <button label="Speed" labelSize="15.0" span="3">1250 450 1250 400 400 1250 1250 450 1250 400 450 1250 400 1250 1250 400 450 1250 400 1250 400 1250 450 8000 1250 450 1250 400 400 1250 1250 450 1250 400 450 1250 400 1250 1250 400 450 1250 400 1250 400 1250 450</button>
  4.     <button label="Swing" labelSize="15.0" span="3">1250 450 1200 450 400 1300 1250 400 1200 450 450 1250 400 1250 400 1250 450 1250 400 1250 1250 450 400 8000 1250 450 1200 450 400 1300 1250 400 1200 450 450 1250 400 1250 400 1250 450 1250 400 1250 1250 450 400</button>
  5.     <button label="Off" labelSize="15.0" span="3">1250 450 1250 400 450 1250 1250 400 1250 400 450 1250 400 1250 400 1250 450 1250 400 1250 400 1300 1250 7250 1250 450 1250 400 450 1250 1250 400 1250 400 450 1250 400 1250 400 1250 450 1250 400 1250 400 1300 1250</button>
  6.     <button label="Timer" labelSize="15.0" span="3">1250 450 1250 400 400 1250 1250 450 1250 400 400 1250 450 1250 400 1250 1250 450 400 1250 400 1250 450 8000 1250 450 1250 400 400 1250 1250 450 1250 400 400 1250 450 1250 400 1250 1250 450 400 1250 400 1250 450</button>
  7.     <button label="Type" labelSize="15.0" span="3">1250 400 1250 400 450 1250 1250 400 1250 450 400 1250 400 1250 450 1250 400 1250 1250 400 450 1250 400 8000 1250 400 1250 400 450 1250 1250 400 1250 450 400 1250 400 1250 450 1250 400 1250 1250 400 450 1250 400</button>
  8.   </device>
  9. </irplus>
複製代碼

作者: xiao    時間: 2021-7-9 13:47

有自然風的功能, (舊款不是SMD)
ANWKLO 發表於 2021-7-8 21:06



    請問那裏買, 有網址連結嗎
作者: YYTOL    時間: 2021-7-9 14:01

再補充一些數據:

舊年換有啤令的主摩打時有度過耗電量(不記得當時有無搖頭):

高/中/低風的耗電量(W,下 ...
C_Law 發表於 2021-7-8 22:29


Triac 不斷開關(50Hz)供電摩打, 不是長供電摩打!
你可以睇下Triac 工作原理
作者: C_Law    時間: 2021-7-9 18:43

Triac 不斷開關(50Hz)供電摩打, 不是長供電摩打!
你可以睇下Triac 工作原理
YYTOL 發表於 2021/7/9 14:01


Thanks~~~

讀書時好似有學過下 Triac,不過一早就還返畀學校!
作者: ANWKLO    時間: 2021-7-9 19:49

請問那裏買, 有網址連結嗎
xiao 發表於 2021-7-9 13:47


万能风扇遥控改装板 落地扇电路板控制主板 电风扇通用电脑板





歡迎光臨 電腦領域 HKEPC Hardware (https://www.hkepc.com/forum/) Powered by Discuz! 7.2