[教學] 使用Synology NAS + iPXE建立遠端啟動系統 (Part I)

本帖最後由 theplum 於 2018-8-19 23:57 編輯

(見呢度全部人都發口語文,所以要另外寫過...... QAQ,如果各位CHing 接受到ge話不如我下次發書面語文la......)

睇 Part II 請禁呢度
睇Part III 請禁呢度

簡介

        一般o既使用者對「遠端啟動」(remote booting) 呢個名詞應該會覺得幾陌生。其實睇個名都估到,佢係由網路 (唔係本機磁碟) load 返個 OS 返來 boot 機o既一種技術。

        點解要搞遠端啟動呢?簡單來講,它有以下好處:
        唔使裝 HDD,部機可以整細 d,又唔使用咁多電
        部機會無咁易壞 (通常 HDD 都死先,買 SSD 又太貴)
        乜系統野都可以o係個server 度搞,唔使周圍走

        因此,好多公眾地方 (某d咖啡店、圖書館) 都會安裝所謂的無碟工作站 (Diskless workstation) 來整遠端啟動。呢樣野,真係啱晒一班系統管理員!

        注:有d人將精簡客戶端 (Thin client) 同無碟工作站混為一談,其實咁講唔係好啱ga,因為精簡客戶端雖然睇上去都係細,但佢入面又唔一定「無碟」喎……

        聽到呢度你實會講,「我又唔係系統管理員,遠端啟動關我鬼事呀?」咁講法就唔啱喇!諗下以下o既場景啦:
        電腦hang 下 hang 下,懷疑條 RAM有問題但又搵唔到 Memtest86+ boot機碟……(咁多 USB碟我都唔知邊隻係……)
        OS 有問題但又急住用電腦…… -_-!
        想test 部機但係又冇多隻 HDD…… -_-|||

        唔想呢d情況發生?用 remote booting,呢d都唔係問題!

        以前,要搞遠端啟動真係難到七彩。想當年 (係邊一年就自己估下啦,我唔想俾人起底 XD),要整一個remote boot  o既 Windows 9x,只可以用RPL 呢d 古董級技術,唔單只慢 (嗰時邊有Gigabit 呀老友?) ,d步驟更是搞到人頭都痛埋 (Windows NT 都已經夠煩,Linux 就更……) ,真係做到喊咁話…… QAQ

        好彩,而家 d NAS 平到賣通街,function 又夠勁,之前 set remote boot d step 幾乎用一部 NAS 就輕鬆搞掂。而家想同大家分享一下,點樣用 Synology NAS 整返個簡單 o既 remote boot server。由於篇幅有限,就由最簡單的「系統管理工具」講先啦!

測試平台

        工欲善其事,必先利其器。首先我地睇下今次ge主角 – Synology DS713+ (部野多塵得滯,自己影相又手殘,真係傷晒眾CHing 對眼……sorry)。其實好多model都做到 remote boot server,包括自己屋企部 DS211……




        DS918+:吓,點解冇我份呀?QAQ



        其實屋企部 DS918+ 一早set 晒d野,點解用 DS713+ 呢?因為一來用佢已經綽綽有餘,二來唔方便攞部 DS918+ 出電視櫃影相,最後係唔想清晒 DS918+ d setting再做過 (懶先係真正理由! ^_^v) 。

        測試機就用呢個 – Intel i7-860 + Gigabyte GA-P55-UD4 + Kingston 4GB DDR3-1600x2 + XFX GeForce 9600




        唔算好新好 high class,但係都叫做夠用 (乜而家仲有底板無得用network boot 機咩?) 。至於嗰d 乜 disk 乜 ROM 就梗係劈埋一邊啦!

        要set返台完整ge remote boot server,要用到以下function:
控制台組件
        Share folder (放 remote booting config file)
        TFTP server (派 remote booting config file 俾其他電腦)
        DHCP server (派 IP ,順便話埋俾其他電腦知remote booting config file 邊度有得攞)
獨立套件
        iSCSI Manager (放 OS,第二part先用佢)
        Web Station 套件 (HTTP server,用來放小型 ISO )
        Snapshot Replication 套件 (save返磁碟個state)
        Hyper Backup 套件 (backup磁碟資料)

除了最尾嗰三個套件,其他都係 Synology DSM 內置function,慳返唔少安裝時間。如果未裝就開返套件中心自己裝啦!

認住佢地個樣丫!



設定及安裝步驟

        1. 首先,前往控制台中的「共用資料夾」幫 TFTP 開番個 share folder,名就是但打啦 (叫 tftp 易認d),然後一路禁下 (禁下一步)……




        權限就 keep default,冇人得閒hack 你ga la…… ????



        2. 接住我地要start 返個 TFTP 。喺檔案服務入面o既  TFTP 一項,剔番「啟動 TFTP 服務」,再揀頭先整定o既 share folder。咁就搞掂左個TFTP……



        好多人都會開屋企 wireless router內置o既DHCP server,呢度我地就要同佢係咁先了。一來 Synology 內置 DHCP server真係勁太多,冇必要再用router咁「雞」o既DHCP server;二來唔建議同時開兩個 DHCP server,因為咁會搞到亂 (只有同 Synology DHCP 攞到 IP o既電腦先可以remote boot,而家你當玩抽獎咩……)。

        3. Setup 個DHCP server前,記得同 Synology NAS set 返個 fixed IP。開番控制台的「網路」,揀番內聯網 interface (呢度係兩條線合埋所以個名叫Bond 1) 再禁上面個「編輯」。



        入番啱自己要求o既數值,唔好照住呢度打丫!Gateway係乜就睇番自己router。



        DHCP server嗰part,揀番內聯網 interface再禁上面「編輯」。



        4. 剔番「啟動 DHCP Server」,填上主要DNS同次要DNS,再新增一個網路範圍(可以直接抄番舊router setting),最後禁「確定」。



        做完上面d步驟之後,記住要盡快熄左router 自帶個 DHCP server,router不同brand有唔同 set法,煩請各位CHing 睇番本說明書啦。

        順便講番,而家遠端啟動係用比較新o既 PXE 技術。相比於 RPL,PXE 支援用MAC address來分辨不同電腦 setting。唔使擔心,Synology DHCP係絕對ok!不過,PXE 本身提供o既 function 都仲係太簡單 (只可經過 TFTP 之類o既基本通訊傳送資料),因此,國外有人開發左iPXE 啟動器,遠端啟動時load左佢先就可以使用 HTTP 同 iSCSI 等比較「高級」o既通訊方法。有關 iPXE 詳情,可參考 https://ipxe.org/

        始終,呢篇野主要講點用 Synology NAS set remote booting而唔係教 iPXE,如果大家趕時間,可以直接download 下面條link,unzip後抄到之前個 tftp folder就得了,內容就等陣再慢慢改 (如果各位CHing鍾意,自己download 個source 來compile 都得
o既……)。想用 Windows 定係 File Station 來抄 file 就是但啦!

https://drive.google.com/open?id=1DMLmS8aAxJ_1dfzr5jw0bSgNvUZWYRmd

        5. 抄完 file後再番到 DHCP 伺服器入面個 PXE ,剔番「啟動 PXE (預先啟動執行環境)」,在「本機 TFTP 伺服器」的「開機載入器」入面,揀「undionly.kpxe」。




        6. 修改 boot.ipxe.cfg o既內容,將其中「您的網路儲存」改做自己 Synology NAS o既 IP。

        個 remote boot server大致上就完成了。繼續下一個step之前,試下個setting 有冇問題先。入 BIOS,將 boot from LAN 個option enable,其他嗰d就disable (都無得揀啦,乜有裝HDD 咩?XD),詳情可以參閱底板說明書。

        儲存 BIOS settings 之後reboot,應該可以見到類似畫面……



        最後到呢個藍色畫面……



咁樣,個remote boot就算係成功 (注:因為個mon 反光,點影都影得到自己塊面 -_-!,所以只可以用住VMware 個畫面先)。

        當然,淨係做到咁係冇乜用,揀乜option都唔會work (除了reboot 同shell),因為我地未upload「真正」的檔案上去。咁我地繼續啦喎……請先到 http://www.memtest.org/#downiso download最新o既 Memtest86+ ISO 檔 (gz 或 zip 都得)。

        預設情況下,裝左 Web Station 之後應該會自動 start 個 HTTP server。喺 default web 個share folder 入面開個新folder,叫做 Tools (或者是但一個名都得),再將頭先個ISO 檔 unzip 後抄入去。

        7. 搵到tftp folder入面個menu.ipxe 檔案,修改:memtest 部份:

:memtest
set base-url http://${nas_ip}/頭先個web 入面個新folder
initrd ${base-url}/download返來的ISO 檔案名
chain memdisk iso raw || goto failed
goto start

        Save 起 menu.ipxe 後,reboot 部測試機。一切順利的話,揀 System Tool 入面個Memtest86+ 應該可以直接run到。同埋任何同一個LAN入面o既電腦都可以用到 (如果部機本身有HDD,可以boot機時手動揀網路boot機)。

        經測試,以下工具光碟可以運用這個方法來使用:
        Easeus Partition Master
        Easeus ToDo Backup

        做法同之前 Memtest86+ 一樣,只要copy & paste 再改少少野就得。記住前面 item 部分要加上新entry,唔係就見唔到佢地ga la……

        不過,建議唔好用太大的ISO (最好細過500MB),一來loading會好耐,二來會好食 RAM,因為由上面句「chain memdisk」就知 iPXE 是將成個 ISO 檔load 晒入RAM之後再run。Windows DVD? …… 放棄啦…… XD。咁,有冇辦法 remote boot 一個真正的OS?梗係有啦,不過要到下次先試lu……

總結

        Remote boot唔單止可以減少使用外置碟 (對嗰d成日跌隻USB落床下底o既人來一定係好事XD),仲可以充分利用呢部 Synology NAS o既強大功能。各位CHing 得閒可以試下!

(此文將於多站發佈)

Thank you but I would suggest you to add step numbers (1,2,3,4,5,......) so we can follow easily.

TOP

Thank you but I would suggest you to add step numbers (1,2,3,4,5,......) so we can follow easily.
alanh999 發表於 2018-8-16 19:38


收到!多謝CHing 的指教!!!

TOP

本帖最後由 mrmnm 於 2018-8-16 21:54 編輯

PXE似乎只係BIOS環境下的舊產品
期待有关UEFI+secure boot的內容

TOP

PXE似乎只係BIOS環境下的舊產品
期待有关UEFI+secure boot的內容
mrmnm 發表於 2018-8-16 21:51


報告CHing,其實都研究緊ga la~ 只係相關的資料仲好少......

TOP

死曬圖?
不過書面語同口語都OK啦

TOP

死曬圖?
不過書面語同口語都OK啦
eh 發表於 2018-8-16 22:47


唔知點解,d imgur 圖一時 load 到一時 load 唔到,都唔知係個forum 問題定係 imgur 問題...... -,-"

TOP

果時玩過, 想重裝window慳返隻USB
load隻WINPE約2~300MB, 然后係PE入面再用NETUSE map 個network drive
最后就係搞唔掂個UEFI

無盤工作站始終唔多等洗...
SSD始終係王道

TOP

本帖最後由 theplum 於 2018-8-17 13:28 編輯
果時玩過, 想重裝window慳返隻USB
load隻WINPE約2~300MB, 然后係PE入面再用NETUSE map 個network drive
最 ...
mrmnm 發表於 2018-8-16 23:42


始終用diskless workstation 的要求唔係要快,係要方便central admin 、security 同 recovery

iPXE o個頭都有人諗緊點整ga la,好似有人boot 到UEFI Windows 10......

不過要搵返部再新d ge 機先試到,因為部i7 860 行唔到UEFI... -,-

話時話而家好似興 VDI 多,不過個費用就......

TOP

就係central admin難做。。。
部部機唔同driver, 冇得一個image n 部機用
每次要改野如Windows update又要搞一大輪

同埋關鍵係,一個實用ge image起碼20gb, 當你夠ram, 開機load入去太慢了

TOP