新手請教 : 火牛單路12v同雙路12v 有咩分別 ?

提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽

我都想學多樣知識

TOP

本帖最後由 kazenorin 於 2011-2-20 03:59 編輯
我都想學多樣知識
sonichkhk 發表於 2011-2-20 02:41



    http://www.hkepc.com/forum/viewt ... %26amp%3Btypeid%3D6


呢個 spec 係今日火牛常見既 spec 規格,基本上同牛魔王果張分別唔係好大,係有幾樣新野,又冇左幾樣其他野。先睇供電表格,+12V 分開 +12V1 同 +12V2,呢種叫做雙組 12V 供電。由於現今 hardware component 對 12V 供電要求越黎越依賴,而且越黎越食電,所以大W數火牛普遍用雙組,甚至多組(有D會去到6~8組,即 +12V1、+12V2…+12V6)黎增強 +12V 供電能力。響 intel 製訂既 ATX12V 規格下,其中一組基本上設計為專門比 CPU 獨立使用。以呢隻牛為例子,其中一路擁有 18A 既+12V(+12V2)全數比晒 CPU 獨佔,其餘野就要響另一組 18A 既+12V share(+12V1)。咁做既好處係確保 CPU 供電充足,但係唔好處呢?
唔好處係,響呢個設計下,如果 +12V1其他野合共最終要 20A,而 +12V2 只用左 10A,由於2組供電係獨立既,就算 +12V2 有多,都唔可以將餘額轉過去比 +12V1 用,最終就係唔理你隻牛有幾多 W 都好,都係供唔夠電,唔夠力推。
為左彌補呢個問題,各火牛廠都自己諗計解決。其中有D做多組以分灘負擔,亦有下隻牛既解決方案,呢個一陣至講。

TOP

本帖最後由 lionfish 於 2011-2-20 11:48 編輯

多路可分為真多路和假多路,大部分火牛都是假多路,即是由單路分拆為多路,作用是可以為每路加設保護電路,也可以防止電線在超載時過熱著火。例如單路40A的牛,OCP 必然大於 40A,但那些幼幼的連接線肯定受不了這個電流值,萬一某部件漏電而又沒有超過 OCP 的預設值時,火牛不會因超載關掉,但你的電線可能已經著火了!

要注意有些火牛是假“假多路”,即是火牛標示多路,實際每路並沒有加上各自的保護電路,其實就是單路火牛。

多路有上述的好處,但也有一個缺點。多路火牛會把 CPU,6/8 PIN 平均分配到各路去(由工程師決定),除了總電流限制外,每路也各自有自己電流限制,你會發覺把各路的電流限制值加超來會超過總電流限制值!譬如總值有 30A ,2 路卻各自有 18A,而不是 15A,為什麽呢?假如你的 CPU 那一組只吃了 10A,如果設定為每路 15A,那麽你最多只能用到其中的 25A 了。所以廠商會把每路的電流限制提高一些來增加彈性。可是彈性歸彈性,總是有一個限制存在,有可能無法用盡火牛提供的火數,例如你有三個 10A 的裝置,明明只是吃 30A 的電,用上面那個火牛卻是無計可施。另外路數越多,受限制的機會也越大。

綜合上述各點:
一、多路安全性高一些,但在現今個人電腦的應用下,出現上述意外的機會很微。但是重要的應用例如伺服器,或者工業上應用就很重要。
二、多路成本較高。
三、多路較適合一些吃電低的裝置。
四、單路較適合玩耗電驚人的裝置,例如顯卡,這樣不會受到單路電流的限制。

結論是如果你購買火牛時已經預留了足夠的火數空間,那麽單路電流限制應該不存在,而多路的安全性相對來說更實用一些,不過成本較高,售價當然應該較高,不過現實是,有些單路牛減省下的成本卻沒有流到用戶的口袋里啊!

TOP

提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽

TOP